Frågor?
Kontakta oss
Inside Möbler är en renodlad webbshop.
Vi har två olika lager i Stockholm men endast försäljning via telefon och i webbshopen.

Maila till oss
info@insidemobler.se

Ring oss
08-458 99 00
F.A.Q.
Frågor och svar
Här hittar du svar på de vanligaste frågorna.
Skulle du ha andra frågor som tveka inte att kontakta oss via mail eller telefon.
Hur fungerar en beställning?
Alla beställningar som görs på Insidemobler.se är bindande. Beställning som görs i annan persons namn utan dennes medgivande, eller på annat sätt som medför att Inside Möbler lider ekonomisk eller annan skada polisanmäles. IP-numret för den dator beställningen görs ifrån loggas och lämnas till polisen i samband med en polisanmälan. Personer under 18 år är ej berättigade att beställa från Inside Möblers webshop utan målmans medgivande.
Vilka betalningsalternativ har jag?
I vår webshop kan du välja mellan följande alternativ:
Kortbetalning
Du har möjlighet att betala direkt när du handlar med kort i vår webhop. I webshopen tar vi AMERICAN EXPRESS, VISA, MASTERCARD och DINERS. Vi samarbetar med Swedbank , Danske Bank samt Klarna för att garantera dig 100% trygghet. Vi använder den bästa krypteringsteknologin (SSL) som finns för att skydda dina kontokortsuppgifter. Allt information är krypterat i 128 bit. Inside Möbler AB lagrar inga uppgifter om kortnummer. Pengarna dras eller reserveras i regel inom 24 timmar efter att du har lagt din beställning och då skickas varorna samtidigt iväg. Ingen extra avgift tas ut när du beställer med kort. Alla transaktionerna genomförs enligt säkerhetsstandarden 3D-Secure.
Delbetalning
Tack vare vårt samarbete med Klarna kan vi erbjuda er delbetalning av våra produkter, allt från 3 månader upp till 36 månader.
Faktura
Har du företag kan vi även fakturera, efter sedvanlig kreditprövning.
Kontakta oss i sådana fall.
Betalningsalternativ i butiken: Kortbetalning, kontant eller delbetalning (Klarna), mm.
Har jag någon ångerrätt?
För varor som du köper i vår webbutik gäller 14 dagars ångerrätt enligt Distans- och hemförsäljningslagen . Villkor är att förpackningen är obruten och att produkten inte är skadad. Du får pengarna tillbaka eller kan byta vara. Om du vill ångra ditt köp så kontaktar du oss på info@insidemobler.se Ska du ha pengar tillbaka så får du dem när vi har godkänt returen. Kostnaden för returfrakt står du som kund för och den kan vara annan än vad frakten kostade vid leverans av varan.
Ångerrätten gäller endast standardvaror och lagervaror, ej varor som är specialbeställda såsom sängar, soffor, fåtöljer etc. som du har valt tyg, skinn, ben, stoppning eller annat till, eftersom produkten då är specialanpassad just för dig. Det går heller inte att avbeställa en sådan vara innan innan den levererats, eftersom vi då redan börjat tillverka din specialanpassade produkt. Ångerrätten gäller heller inte tillklippta varor såsom t ex tyger. Ångerrätten gäller ej för företagskunder.
Hur fungerar det med garantier?
Vi har 2 års fabrikationsfelsgaranti på de flesta produkter för privatpersoner, 1 år till företagskunder.
Kan jag beställa utanför Sverige?
För närvarande fungerar det inte att använda vår webbutik för att göra köp om du handlar varor som ska till ett annat land än Sverige. Men självklart är du ändå välkommen att handla hos oss.
För dig som beställer varor till ett annat land gäller endast faktura.
Så här beställer du till utlandet.
- Skicka e-post till order@insidemobler.se där du skriver namnen på produkterna samt vilka val du gör, exempelvis val av tyg.
Om du hovrar ovanför bilderna på tygerna där de kan väljas, ser du deras namn. - Ange antal av produkten.
- Ange ditt namn, din postadress, din leveransadress och ditt telefonnummer.
Vi återkommer till dig snarast med besked om kostnad för frakt och eventuell tullavgift. Du får efter det bekräfta din order.
Betalning sker via faktura.
Välkommen att höra av dig om du har några frågor eller är osäker på hur du ska handla möbler hos oss. Vi hjälper dig gärna!

REKLAMATION
Reklamation av felaktig eller defekt produkt ska ske så fort felet upptäcks. Vi ersätter såklart produkten med en likvärdig eller åtgärdar felet.
Om det är en synlig fraktskada måste detta anmälas DIREKT när ni mottar varan, det går inte att efteranmäla detta. Ni ska då även få en skriftlig notering på er kvittens från fraktbolaget. Ni behöver även skicka mail och meddela oss på Inside Möbler om denna skada, senast inom 5 dagar från mottagandet. Bifoga även bilder och beskrivning i mailet, tillsammans med ert ordernummer.

Ångerrätt
För varor som du köper i vår webbutik gäller 14 dagars ångerrätt enligt Distans- och hemförsäljningslagen . Villkor är att förpackningen är obruten och att produkten inte är skadad. Du får pengarna tillbaka eller kan byta vara. Om du vill ångra ditt köp så kontaktar du oss på info@insidemobler.se Ska du ha pengar tillbaka så får du dem när vi har godkänt returen. Kostnaden för returfrakt står du som kund för och den kan vara annan än vad frakten kostade vid leverans av varan.

Leverans
Vi samarbetar och har avtal med bl a Sun-Com Logistics, DHL och PostNord.
Det är på köparens ansvar att tillse att den adress som uppgivits till Inside Möblers webshop vid beställningstillfället är korrekt. Leverans sker endast inom Sverige i fall ej annat avtalats. Normalt skickas varorna så snart beställningen kommit in om produkten finns i lager, dvs om det inte är en beställningsvara.